Laatste dagen in Lodz - Reisverslag uit Warschau, Polen van Evelien Kruijskamp - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Lodz - Reisverslag uit Warschau, Polen van Evelien Kruijskamp - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Lodz

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

19 Juni 2011 | Polen, Warschau

Het aftellen is begonnen. Ik ben nog 4 dagen in Lodz, dan zit het er voor mij alweer op. Donderdag 23 juni vlieg ik vanuit Lodz naar Dortmund, waar ik opgehaald zal worden door m'n pa. Tot de 25ste zal ik in Delfzijl verblijven en daarna ga ik door naar Belgie.

Ik besef het nog niet. Het is zo onwerkelijk dat ik straks niet meer in Lodz zal wakker worden. Dat Diego, Jorge en Mathilde niet meer m;n huisgenoten zullen zijn. Dat ik straks geen Engels meer hoef te praten. RAAR, met dikke hoofdletters.

Natuurlijk vind ik het ook fijn om weer naar huis te gaan. Ik kan straks weer lekker Nederlands praten, wat ik stiekem toch wel een beetje heb gemist. Dit semester was ik de enige Nederlandse student in Lodz. Ik kan straks weer de supermarkt inlopen en dan weet ik teminste wat ik kan kopen en welke producten lekker zijn, opzich had dat hier in Polen ook wel wat. Als ik straks in de bus of tram zit kan ik alle gesprekken weer volgen, shitttt wat gaat dat vermoeiend zijn zeg. Waar ik wel naar uit kijk is om mijn twee grootste sukkels Bono en Luka weer te kunnen zien en te kunnen pesten. ;)

Afgelopen weekend waren mijn vader en zus op bezoek. Op dit moment zitten ze weer in het vliegtuig terug naar huis. We hebben erg geluk gehad met het weer. Jullie hadden regen, wij konden genieten van een heerlijk zonnetje en zo'n 24 graden! :) Sorry, verschil moet er zijn. We zijn een dagje naar Warsaw geweest waar we Wilanow, Lazienki park en de oude stad hebben bezocht. De andere dagen waren we in Lodz, waar ik ze de toerischtische plekken heb laten zien. En ik heb geprobeerd een beetje Poolse cultuur bij te brengen. Lees: Pools eten. Was het bevallen? ;)!

School
Vorige week maandag had ik mijn laatste examen. Mijn meest gevreesde examen, namelijk de Poolse taal. Ik besloot te gaan studeren in de kantine en ineens zat mijn lerares daar. Het examen zou pas over 2,5 uur zijn, en ik had zoiet kan dat niet eerder? Dus ik was naar haar toe gegaan met de vraag of ik nu het examen kon hebben. En dat kon.... 10 minuten later was mijn mondelijk voorbij en heb ik het afgesloten met een 5, omgerekend naar NL is dat dus een 10!!!! ;) Nu heb ik al mijn cijfers binnen en moet ik enkel nog mijn transcript of records ophalen, wat vol staat met 10-en. Daar ben ik toch best wel trots op.

Pff, okay en nu ga ik genieten van mijn laatste dagen in Lodz. Ik hoop jullie trouwe lezers gauw te zien in NL.

Do widzenia,

Ewelina


  • 19 Juni 2011 - 14:47

    Linda:

    Geniet er nog even van lieverd! Hier gaan we naar de 42 graden aankomende week... oeffff ;-)
    Dikke kussss!

  • 19 Juni 2011 - 18:42

    ElDabbeljoe:

    Holland is welcoming you home again!!
    CU when I'm back from Denmark.

    Wacht even, waarom ga ik Engels typen als je juist weer aan het Nederlands moet wennen? :-p
    XXL

  • 19 Juni 2011 - 20:25

    Justbean:

    Super dagen weer gehad en inderdaad de poolse cultuur gesnoven, ( paleis bezocht) lees eigenlijk heerlijk eten/drinken en een bijzonder gezellig theehuisje bezocht, wat je kan vertalen in de keuze uit vele theesoorten, gebaksoorten en een huiselijke sfeer (kaartje leggen, verloren natuurlijk).
    Relaxte vlucht en letterlijk een koude douche in Dortmund het regende daar bakstenen met een ijskoude blizzard en dat in een t-shirt en korte broek.
    Nu weer thuis in het grauwe en saair NL, jij zal de Easmus cultuur best gaan missen, goede keuze trouwens.
    Latursz ennuhhh super lieve kaart
    see u on thirsday 17:00/h Dortmund Airport

  • 20 Juni 2011 - 06:59

    Leo:

    Hoi Eef.
    De laatste dagen in Polen en eind van de week in België.
    Ik denk in die tijd je vader een dagje te bezoeken, dus misschien zien we elkaar dan weer.
    Gr.Leo.

  • 20 Juni 2011 - 09:03

    Marian:

    Ha Evelina,

    Ik wil je even een goede terugreis wensen en weinig heimwee dan maar.
    Bono en Luka zullen wel helemaal uit hun bol gaan als ze je weer zien.
    Wij hebben zaterdag een wandeling door de Ardennen gemaakt en dan kun je zien, dat Bono toch een beetje ouder aan het worden is. Hij rent nog wel, maar zodra hij de kans krijgt, gaat hij lekker liggen uitpuffen.
    Wat goed dat je allemaal vijven hebt, maar hebben ze je die ook niet een beetje gegeven, omdat je af en toe een grote mond had? ( Heb je zelf verteld, dat je af en toe assertief was!!!!)
    Maar goed, voorlopig allemaal leuke dingen om naar uit te kijken en op je school kunnen ze ook zeer tevreden zijn. Ben benieuwd waar je nu terecht komt en hoe dat gaat zijn.
    Groetjes en tot ziens,
    Marian

  • 20 Juni 2011 - 11:11

    Jef:

    Hele mooie cijfers. Cum laude.
    Wij zijn heel blij dat je toch weer terug komt.
    Tot over een paar dagen,

    Jiefs, Ewa en Jef

  • 20 Juni 2011 - 14:17

    Jill:

    Gefeliciteerd met je 10-en!!! Super goed!
    Geniet nog even van je laatste dagen en we zien je bij de Welcome Home Eef Party!

    xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hallo iedereen, Welkom op mijn blog. Via deze blog hebben jullie mij een half jaar kunnen volgen in Lodz waar ik een semester aan Akademia humanistyczno-ekonomiczna (University of Humanities and Economics) heb gestudeerd. Nu is het tijd voor een stage in Krakow. Via deze weg wil ik jullie weer op de hoogte houden van mijn avonturen. Hopelijk gaan jullie het weer leuk vinden om mijn verhalen en ervaringen te lezen. Natuurlijk geldt de gezegde "what happens in Erasmus, stays in Erasmus".

Actief sinds 17 Sept. 2010
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 28864

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Oktober 2014

Reisleider Sunweb

19 Juni 2013 - 03 September 2013

Werken in Marmaris

17 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Stage in Krakow

05 Februari 2011 - 23 Juni 2011

Studeren in Lodz (Erasmus uitwisseling)

Landen bezocht: